Érkezés (2016) kritika - Érdekes és egyedi lett Denis Villeneuve sci-fije

Érkezés (2016) kritika – Érdekes és egyedi lett Denis Villeneuve sci-fije

3007

Érkezés (Arrival, 2016) – Kritika

Az Érkezés című filmet már hónapokkal ezelőtt kikiáltották az év sci-fijének és a kritikusok is teljesen odavannak Amy Adams és Jeremy Renner produkciójáért. Az Érkezés készítői azt a lehetetlennek tűnő feladatot választották, hogy adoptálják Ted Chiang Életed története című novelláját. Ugyanis Chiang műve arról szól, hogy az emberiség hogyan képes felvenni a kapcsolatot a földre érkezett idegenekkel és a fő kérdés az alkotásban az, hogy miért jöttek az űrlények. A különleges megközelítésű sci-fi történetet pedig ki másra bízhatták volna, mint Denis Villeneuve rendezőre.

Érkezés (2016) - Előzetes

Röviden az Érkezés arról szól, hogy a föld különböző 12-két pontjára idegenek érkeznek és senki sem tudja, hogy mi a szándékuk. Az amerikaiak felkérik Dr. Louise Banks (Amy Adams) nyelvészt és Ian Donnelly (Jeremy Renner) matematikust, hogy fejtsék meg az űrlények nyelvét és tudják meg, hogy honnan jöttek és milyen céllal érkeztek a földre. A folyamat lassan halad és sok nemzet pedig fenyegetően érzi magát az ufók társaságában, így Louisenak sürgősen megoldást kell találnia, hogy megakadályozza az erőszakos közbe avatkozást.

A hatalmas kritikai sikert első sorban annak köszönheti Denis Villeneuve, hogy képes volt valami újat letenni a nézők elé. Az Érkezés szembe megy az eddig jól megszokott hollywoodi sci-fikkel és teljesen másra teszi a hangsúlyt, mint az elődjei. Ugyanis itt nem az űrlényekkel való konfliktus áll a középpontban, hanem a velük való kapcsolatfelvétel rejtelmein. Így egy teljesen más ritmusú filmet kapunk, mint amit megszokhattunk ebben a műfajban, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy unalmas lenne az Érkezés.

A produkciónak ugyan tényleg vontatott és körülményes stílusa van, de a feszültség kiválóan fel van építve a filmben és Denis Villeneuve képes egy helikopter megérkezésével is a frászt hozni ránk.

Egészen a mozi első másfél órájában teljesen megfelelő a ritmus és az izgalom folyamatosan fent marad, ám az utolsó fél órában szükség lett volna arra, hogy felpörögjenek az események, de erre egy végtelenül elnyújtott drámát kapunk. Emiatt pedig lehet bennünk egy olyan hiányérzés, hogy egész végig egy felvezetést láttunk és az utolsó pillanatban lefújják a finálét.

Heti mozibemutatók – 2016. november 10-től

Az Érkezés az idősebb középkorú generációnak készült leginkább, amivel nincs is gond, de még is van egy fő problémája a filmnek. Az pedig az, hogy

nem igazán tudjuk eldönteni, hogy mit is akar üzenni számunkra a mozi.

Ez egy akció látvány filmnél nem is lenne akkora probléma, de itt végig az az érzésünk, hogy majd valami nagyon nagy tanulságot kapunk a produkció által. Végül pedig csak halvány dolgokat rajzol elénk a rendező. Az Érkezés főüzenete első sorban az, hogy mennyire fontos a kommunikáció és ez az emberiség főcsodája. A végén ugyan több elgondolkodtató kérdést is feltesz az alkotás, de ezt egyszerre túl szájbarágósan és túlságosan felszínesen teszi. Ez pedig talán a végtelenül elnyújtott befejezésnek köszönhetjük.

De vajon miért is egyedi, különleges és zseniális az Érkezés? Az első oka a fantasztikus látványvilága, ami képes minimálisan érdekes eseményekből is egy izgalmas drámát csinálni. Az operatőri munkától kezdve a betétdalokon át, egészen a CGI-nak köszönhetően egy pazar világ tárul elénk, aminek nagyon könnyen a részévé válunk. A második ok pedig a kiváló színészi játék. Amy Adamsat ugyan már ötször jelölték Oscar-díjra, de jelenleg ez vált élete alakításává és szinte biztosra veszem, hogy újra ott lesz a gálán mint főesélyes. Az egész dráma az ő személye köré épül ki és a teljes játékidő során képes a hátán vinni a mozit, mint Matthew McConaughey a Csillagok közöttben.

Érkezés (2016) kritika - Érdekes és egyedi lett Denis Villeneuve sci-fije

Amy Adamsat kiválóan egészíti ki Jeremy Renner, akinek egy sokkal egyszerűbb, érdektelenebb karaktert kell alakítania, de képes egy teljesen szürke szereplőt érdekessé tennie számunkra. Forest Whitaker pedig szintén nagyszerűen nyújtja az ezredes szerepét, aki képes egy egészen új stílust adni ennek a szerepkörnek, így ő is üde színfoltja a sztorinak.

A harmadik ok pedig a lenyűgözően ötletes fordulatok az Érkezésben, a film végén egy egészen elképesztő csavar van, amit akár jobban is kiaknázhattak volna.

Az Érkezés egy vontatott, lassan felépített, nagyon látványos, egyedi, de izgalmas sci-fi lett.

Amiben több fantasztikus csavar is van, de talán túl sok kérdésre nem kapunk választ a filmben és nem sikerül elérnie a katarzist. Első sorban azoknak ajánlanám az Érkezést, akik szeretik Denis Villeneuve érzelmi és látványvilágát vagy pedig azoknak akik egy egészen új megközelítésű sci-fire vágynak.

Érkezés (2016) kritika - Érdekes és egyedi lett Denis Villeneuve sci-fije

(Címlapkép forrása)

//Taki//

Érkezés (Arrival, 2016) – Kritika Az Érkezés című filmet már hónapokkal ezelőtt kikiáltották az év sci-fijének és a kritikusok is teljesen odavannak Amy Adams és Jeremy Renner produkciójáért. Az Érkezés készítői azt a lehetetlennek tűnő feladatot választották, hogy adoptálják Ted Chiang Életed története című novelláját. Ugyanis Chiang műve arról szól, hogy az emberiség hogyan képes felvenni a kapcsolatot a földre érkezett idegenekkel és a fő kérdés az alkotásban az, hogy miért jöttek az űrlények. A különleges megközelítésű sci-fi történetet pedig ki másra bízhatták volna, mint Denis Villeneuve rendezőre. Röviden az Érkezés arról szól, hogy a föld különböző 12-két pontjára idegenek érkeznek és senki sem tudja, hogy mi a szándékuk. Az amerikaiak felkérik Dr. Louise Banks (Amy Adams) nyelvészt és Ian Donnelly (Jeremy Renner) matematikust, hogy fejtsék meg az űrlények nyelvét és tudják meg, hogy honnan jöttek és milyen céllal érkeztek a földre. A folyamat lassan halad és sok nemzet pedig fenyegetően érzi magát az ufók társaságában, így Louisenak sürgősen megoldást kell találnia, hogy megakadályozza az erőszakos közbe avatkozást. A hatalmas kritikai sikert első sorban annak köszönheti Denis Villeneuve, hogy képes volt valami újat letenni a nézők elé. Az Érkezés szembe megy az eddig jól megszokott hollywoodi sci-fikkel és teljesen másra teszi a hangsúlyt, mint az elődjei. Ugyanis itt nem az űrlényekkel való konfliktus áll a középpontban, hanem a velük való kapcsolatfelvétel rejtelmein. Így egy teljesen más ritmusú filmet kapunk, mint amit megszokhattunk ebben a műfajban, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy unalmas lenne az Érkezés. A produkciónak ugyan tényleg vontatott és körülményes stílusa van, de a feszültség kiválóan fel van építve a filmben és Denis Villeneuve képes egy helikopter megérkezésével is a frászt hozni ránk. Egészen a mozi első másfél órájában teljesen megfelelő a ritmus és az izgalom folyamatosan fent marad, ám az utolsó fél órában szükség lett volna arra, hogy felpörögjenek az események, de erre egy végtelenül elnyújtott drámát kapunk. Emiatt pedig lehet bennünk egy olyan hiányérzés, hogy egész végig egy felvezetést láttunk és az utolsó pillanatban lefújják a finálét. Az Érkezés az idősebb középkorú generációnak készült leginkább, amivel nincs is gond, de még is van egy fő problémája a filmnek. Az pedig az, hogy nem igazán tudjuk eldönteni, hogy mit is akar üzenni számunkra a mozi. Ez egy akció látvány filmnél nem is lenne akkora probléma, de itt végig az az érzésünk, hogy majd valami nagyon nagy tanulságot kapunk a produkció által. Végül pedig csak halvány dolgokat rajzol elénk a rendező. Az Érkezés főüzenete első sorban az, hogy mennyire fontos a kommunikáció és ez az emberiség főcsodája. A végén ugyan több elgondolkodtató kérdést is feltesz az alkotás, de ezt egyszerre túl szájbarágósan és túlságosan felszínesen teszi. Ez pedig talán a végtelenül elnyújtott befejezésnek köszönhetjük. De vajon miért is egyedi, különleges és zseniális az Érkezés? Az első oka a fantasztikus látványvilága, ami képes minimálisan érdekes eseményekből is egy izgalmas drámát csinálni. Az operatőri munkától kezdve a betétdalokon át, egészen a CGI-nak köszönhetően egy pazar világ tárul elénk, aminek nagyon könnyen a részévé válunk. A második ok pedig a…

Értékelés

Színészi alakítás - 83%
Tartalom - 72%
Látványvilág - 85%
Izgalom - 80%
Filmezzünk.hu - 76%
IMDB - 85%

80%

User Rating: 2.96 ( 5 votes)
80

Article Tags:

Írj hozzászólást!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Menü