Annabelle 3 – Filmkritika (Annabelle Comes Home) 2019

949

Annabelle 3 – Kritika

„Tudod, elgondolkodtam, mennyi sok rossz dolog van idebenn, és milyen sok szép van odakinn, amiért érdemes élni!” (Lorraine Warren) A Démonok közt franchaise megálmodója James Wan – aki producerként van most jelen – azt nyilatkozta, hogy a mostani rész jobban fog kötődni a Démonok közt-mozikhoz. Nos ez csupán annyiban igaz, hogy Lorraine és Ed Warren is szerepet kap a filmben mintegy keretként szolgálva, de ezen kívül nem érezhető az az igazi parahangulat, mely a Démonok között-univerzumot oly sikeressé tette. Sőt, továbbmegyek: Gary Dauberman filmje oly könnyed szórakozást nyújt a horror zsánerén belül, hogy nem tudtam igazán a rettegés legkisebb jelét sem összehozni a végefőcímig.

Annabelle 3 - Filmkritika (Annabelle Comes Home) 2019

Azért volt oly sikeres az első 2013-as Démonok közt film a megjelenésekor, mert James Wan az entitásokkal harcoló házaspár életét és munkásságát a való életből, és az igaz dokumentumok feltárásával tette egyedivé. Még a katolikus egyház is elismerte ezen dokumentált esetek hitelességét, és bizony a producerek megtalálták a siker kulcsát. Innentől úgy gondolták, megtalálták az aranytojást tojó tyúkocskát, és szépen elkezdték felépíteni a franchaise-t. A Warren házaspár eddigi két filmje bizony telitalálat lett.

Aztán ezekből az alkotásokból jöttek létre azok a spin-offok (Annabelle 1-2, Az Apáca, A Gyászoló Asszony Átka), melyekben szintén egy démoni karaktert ismertettek meg velünk. Továbbra is érdemes ezeket a horrorfilmeket legyártani, hisz még mindig a nyereségesek. Bár az is igaz, hogy a fő csapásirányt – a Démonok filmeket – nem képesek megugrani, mert azok „valós” eseményeken alapultak, és szépen levezetett dokumentációk alapján forgattak. Azonban a mellékszálak csak a forgatókönyvírók agyából pattantak ki.

Annabelle 3 - Filmkritika (Annabelle Comes Home) 2019

A Démonok közt-univerzumban a legújabb mozi az Annabelle 3, sorrendben a hetedik film. A történet ott kezdődik, ahol a Conjuring befejeződik. Ed és Lorraine Warren jobbnak látják hazavinni a connecticuti házukba a babát, és elzárják egy olyan szobába – pontosabban megszentelt vitrinbe –, amit Ők Okkult Múzeumnak neveznek, hisz a babán kívül sok más olyan jellegű játék, illetve tárgy található, melyeket a szellemek megszálltak. Az egész cselekmény szinte ebben a házban játszódik a három lányszereplővel. Warrenéknak el kell menniük otthonról, de erre a kis időre egy szem lányukat, Judy-t (Mckenna Grace) egy bébiszitterre, Mary Ellenre ( Madison Iseman) bízzák. Miután a szülők lelépnek, csatlakozik hozzájuk Mary Ellen legjobb barinője, Daniela (Katie Sarife) is.

Ahogy lenni szokott – és aki már látott legalább egy horrort is – Daniela nem nyugszik és megtalálja a lezárt szoba kulcsait, gondolja megnézi, miért is van négy zárral is a szoba lezárva. Daniela az érthető logika ösvényéről letér és persze figyelmen kívül hagyja a feliratot, mely a vitrinen olvasható: „Szigorúan tilos kinyitni a szekrényt!” Naná, hogy kinyitja, és annyit ügyeskedik, hogy kíváncsisága és figyelmetlensége folytán – végigtapizva az érdekesebb tárgyakat is – elfelejti Annabelle-t visszazárni a vitrinkéjébe, és megtörténik a démon emlékét őrző tárgyak elszabadulása. Ezen pusztító szellemek ereje és munkássága az, ami a film 2/3 át alkotja, nem épp félelmetesen. Mivel a leggyengébb láncszem a három fiatal közül épp Judy, ezért ezek a korcs démonok megpróbálják a hatalmukba keríteni.

Annabelle 3 - Filmkritika (Annabelle Comes Home) 2019

Oly sok igazán ismert kliséből építkezik az Annabelle 3, hogy a vicces beszólásokkal és a szükségtelen párbeszédekkel nem igazán lehet érteni a rendező célját. Mit is látunk tulajdonképpen? Az alkotás mintha a film felétől nem is venné magát komolyan. A menekülések közepette nem tudunk igazán rettegni, sőt annyira kiszámíthatóan szórakoztat, hogy aki szereti e műfajt, annak hatalmas csalódás lesz Gary Dauberman filmje. A film hangulatát – amit a 70-es évek amerikai kisvárosi környezete nyújt – a helyszín teszi kissé érdekessé, és ebből adódik megragadó formája.

Viszont a fiatalok rémült és ostoba cselekedeteit (végig zseblámpával keresik egymást, de egyik sem kapcsolja fel soha a villanykapcsolót; vagy például: van olyan mellékszereplő, aki a démoni vérfarkas elől a tyúkólban talál biztos menedéket..:)) ahogy nyomon követjük, az már több mint bosszantó.

Nincsenek sokkoló momentumok, csak a jól ismert, és a dögunalomig húzott jump-scare jelenetek, melyek olcsó módjai az ijesztésnek. Az eddigi Démonok között filmek egy nagyszerű és rémisztő sablonnal készültek, melynek a központi témája a démoni megszállottság, amely az emberi lelket akarja megkaparintani. Ahhoz viszont, hogy ez összejöjjön igen kifinomult eszközökkel: ajtónyikorgás, életre kelő háztartási gépek, dörömbölés, kísértetjárásokkal érik el, hogy az átélt hatástól magunk is az ülés alá csurrantsunk. Most ettől az érzéstől nem kell félni, igen távol kerülünk tőle.

Annabelle 3 - Filmkritika (Annabelle Comes Home) 2019

Született egy olyan horror, melynek sok képkockáit megismerhettük már a többi hasonló műfajú filmből a franchise égiszén belül, vagy az ismert klasszikusoktól lenyúlva. Úgy használja ezen sablonokat a direktor, hogy a filmnek szinte nem léteznek fordulatai. Wan persze továbbra is tudja, hogy egy-egy kameraállás vagy a gyengébb, de félelmet keltő megvilágítás, képes legyen arra, hogy jól beleégjen az ember agyába. A címadó játékbaba sem a film kulcsfigurája, csupán egy kellék a sok hátborzongatónak szánt démoni tárgy közül. Nem éreztem, hogy félelmetesebb lenne az Ő jelenléte, mint pl. a gyengén életre keltett CGI vérfarkasnak. Annabelle annak jelent veszélyt, akihez a legközelebb van. Szegény Judy akárhová menekült a nagy házban, valahogy a baba is képes volt mindig a legjobb helyen lenni.

Pont olyan ügyesen változtatgatta pozícióját Annabelle, mint egy jó hátvéd egy Honvéd-Fradin.

Szóval ennyire kell komolyan venni James Wan producerkedése alatt készült új filmjét, melyet az előző mondataimmal jellemeztem. A harmadik Annabelle spin-offot olyan gyorsan felejtjük el idővel, mint a „tényleg volt egy ilyen” típusú filmeket. Itt kell abbahagyni a baba történetét, mert már nem ijesztő, hanem kissé kínos.

Kritika: Kovács Ferenc # Bruce

12 horror film, amiket valós események ihlettek

Annabelle 3 - Kritika „Tudod, elgondolkodtam, mennyi sok rossz dolog van idebenn, és milyen sok szép van odakinn, amiért érdemes élni!" (Lorraine Warren) A Démonok közt franchaise megálmodója James Wan – aki producerként van most jelen – azt nyilatkozta, hogy a mostani rész jobban fog kötődni a Démonok közt-mozikhoz. Nos ez csupán annyiban igaz, hogy Lorraine és Ed Warren is szerepet kap a filmben mintegy keretként szolgálva, de ezen kívül nem érezhető az az igazi parahangulat, mely a Démonok között-univerzumot oly sikeressé tette. Sőt, továbbmegyek: Gary Dauberman filmje oly könnyed szórakozást nyújt a horror zsánerén belül, hogy nem tudtam igazán a rettegés legkisebb jelét sem összehozni a végefőcímig. Azért volt oly sikeres az első 2013-as Démonok közt film a megjelenésekor, mert James Wan az entitásokkal harcoló házaspár életét és munkásságát a való életből, és az igaz dokumentumok feltárásával tette egyedivé. Még a katolikus egyház is elismerte ezen dokumentált esetek hitelességét, és bizony a producerek megtalálták a siker kulcsát. Innentől úgy gondolták, megtalálták az aranytojást tojó tyúkocskát, és szépen elkezdték felépíteni a franchaise-t. A Warren házaspár eddigi két filmje bizony telitalálat lett. Aztán ezekből az alkotásokból jöttek létre azok a spin-offok (Annabelle 1-2, Az Apáca, A Gyászoló Asszony Átka), melyekben szintén egy démoni karaktert ismertettek meg velünk. Továbbra is érdemes ezeket a horrorfilmeket legyártani, hisz még mindig a nyereségesek. Bár az is igaz, hogy a fő csapásirányt – a Démonok filmeket – nem képesek megugrani, mert azok „valós” eseményeken alapultak, és szépen levezetett dokumentációk alapján forgattak. Azonban a mellékszálak csak a forgatókönyvírók agyából pattantak ki. A Démonok közt-univerzumban a legújabb mozi az Annabelle 3, sorrendben a hetedik film. A történet ott kezdődik, ahol a Conjuring befejeződik. Ed és Lorraine Warren jobbnak látják hazavinni a connecticuti házukba a babát, és elzárják egy olyan szobába – pontosabban megszentelt vitrinbe –, amit Ők Okkult Múzeumnak neveznek, hisz a babán kívül sok más olyan jellegű játék, illetve tárgy található, melyeket a szellemek megszálltak. Az egész cselekmény szinte ebben a házban játszódik a három lányszereplővel. Warrenéknak el kell menniük otthonról, de erre a kis időre egy szem lányukat, Judy-t (Mckenna Grace) egy bébiszitterre, Mary Ellenre ( Madison Iseman) bízzák. Miután a szülők lelépnek, csatlakozik hozzájuk Mary Ellen legjobb barinője, Daniela (Katie Sarife) is. Ahogy lenni szokott – és aki már látott legalább egy horrort is – Daniela nem nyugszik és megtalálja a lezárt szoba kulcsait, gondolja megnézi, miért is van négy zárral is a szoba lezárva. Daniela az érthető logika ösvényéről letér és persze figyelmen kívül hagyja a feliratot, mely a vitrinen olvasható: „Szigorúan tilos kinyitni a szekrényt!” Naná, hogy kinyitja, és annyit ügyeskedik, hogy kíváncsisága és figyelmetlensége folytán – végigtapizva az érdekesebb tárgyakat is – elfelejti Annabelle-t visszazárni a vitrinkéjébe, és megtörténik a démon emlékét őrző tárgyak elszabadulása. Ezen pusztító szellemek ereje és munkássága az, ami a film 2/3 át alkotja, nem épp félelmetesen. Mivel a leggyengébb láncszem a három fiatal közül épp Judy, ezért ezek a korcs démonok megpróbálják a hatalmukba keríteni. Oly sok igazán ismert kliséből építkezik az Annabelle 3, hogy a vicces beszólásokkal…

Értékelés

Színészi alakítás - 53%
Történet - 54%
Hangulat - 56%
IMDB - 68%
Rottentomatoes - 62%
Filmezzünk.hu - 58%

59%

User Rating: 4.25 ( 2 votes)
59

Article Tags: · · · · · · · · ·

Comments are closed.

Filmezzünk!

Filmezzünk!

Nox App Player Download