Formula 1: Hajsza a túlélésért - 3. évad (2021) – Kritika

Formula 1: Hajsza a túlélésért – 3. évad (2021) – Kritika

817

Formula 1: Hajsza a túlélésért – 3. évad (2021) – Kritika

Pár évvel ezelőtt 2019-ben robbant be a Netflix saját gyártású sorozata a Dirve to Survive azaz magyarra fordítva „Hajsza a túlélésért”. A sorozat a Forma 1 előzőszezonjának a legizgalmasabb történéseit dolgozza fel dokumentum film formájában. A Netflix célja, hogy a Drive to Survive által, olyan emberekhez is eljuttassa a sportot akik alapjáratban nem rajonganak érte és emellett az igazi fanatikusok is valami olyat kaphassanak ami számukra is egyedi és új. Ezt a feladatát az első két évadban tökéletesen teljesítette a cég, számos új szurkolója lett az F1-nek, a pilótákat közelebb hozta az emberekhez, és a részt vevők megszólaltatásával, a sosem látott felvételekkel a szakértő szurkolókat is maga mellé állította. A hype és az elvárások fokozatosan nőttek, de vajon a harmadik évadnak is sikerült töretlen sikert aratnia?

Formula 1: Hajsza a túlélésért - 3. évad (2021) – Kritika

Netflix igyekszik minél izgalmasabb és látványosabb történeteket elmesélni. Ügyesen ragadják meg a Forma 1 emberi vagy akár politikai oldalát, és kisebb kiszínezésekkel, Holywood által fel turbósított valóságot kapunk. Első két évadban tökéletesen találták meg a hangsúlyt, de a harmadik évadban már annyi csúsztatás volt, ami a szurkolóknál kiverte a biztosítékot. Leglátványosabb a nyolcadik részben volt amikor a McLaren két fiatal pilótájának Lando Norrisnak és Carlos Sainznak a kapcsolatát forgatták ki teljesen egy kis plusz feszültségért. Norris és Sainz 2019-ben világra szóló cimborák voltak ami nagyon ritka a száguldó cirkuszban.

A covid miatt a szezon hónapokat csúszott így a versenyzők már az első futam előtt aláírtak a következő évre és hát nem mindenki a saját csapatához.

Ilyen volt Carlos Sainz is aki a rivális Ferrarit erősíti majd 2021-től. Ennek ellenére mind a csapatvezetővel Zach Brownnal mind Lando Norrissal megmaradt a kiváló kapcsolata és barátságuk a csapat váltás után is megmaradt. A Netflixben pedig két rivalizáló barátot láttunk akik a siker és a nyomás miatt egyre inkább kezdik megutálni egymást. A valóságban pedig erről szó sem volt és nem hiába akadtak ki a rajongók. Emellett voltak olyan csúsztatások mint Charles Leclerc monzai balesete, ahol hosszú másodpercekig húzták az időt, hogy vajon a monacói versenyző megúszta e komoly ütközést. Míg a valóságban azonnal jelezte dühösen, hogy jól van és nem volt egy másodpercig sem ijesztő hallgatás.

Formula 1: Hajsza a túlélésért - 3. évad (2021) – Kritika

A csúsztatások mellett amit pedig még sok-sok rajongó kifogásolt, hogy a szezonból több fontos esemény is elmaradt. Ugyanis szinte teljesen kimaradt George Russell története mikor Lewis Hamiltont helyettesítve majdnem futamot nyert, hogy majd drámai körülmények között elbukja azt. Ugyan így járt Nico Hülkenberg aki többször is helyettesített versenyzőket a vírus miatt és a civil életből kellett Forma 1-es autóba ülnie. Ami számomra még hiányzott, hogy a tripla futamok kihívásairól, a vírus miatt a pilóták elszeparálásról vagy a beugró új helyszínekről egy kép kockát sem láthattunk szinte. Az első két részben foglalkoztak bőven a járvány helyzettel és izgalmasan is tálalták elénk. Mégis a szezon egyedisége számomra nem jött át és jobban hasonlított az első két évadhoz a harmadik mint amit vártam volna.

A kritikák ellenére a sorozat továbbra is zseniális és a televízió elé szegezi az embert.

Olyan érzés fog el bennünket mintha a Forma 1 a nappalinkban száguldana és ott lennénk mi is a paddockban. Számomra kifejezetten érdekes volt Toto Wolf a Mercedes csapatfőnökének és Christian Horner a Red Bull csapatfőnökének a kapcsolata. A rivalizálásuk ellenére egy viszonylagos barátság és mély tisztelet alakult ki közöttük, miközben mindent megtesznek annak érdekében, hogy kihúzzák egymás alól a talajt. Két nagyon erős személyiségű, maximalista, kiváló csapatvezetőről beszélünk akik jól értenek az emberekhez és kiválóan kezelik a médiát. Velük szemben pedig ott van Mattia Binotto a Ferrari vezetője aki technikai emberből lett főnök és láthatólag ez nem az ő terepe, a farkasok világában nagyon idegenül mozog. Emellett meg bepillantást kaphattunk a Ferrari bonyolult működésébe és közegébe.

Formula 1: Hajsza a túlélésért - 3. évad (2021) – Kritika

Olykor ugyan igyekeznek mindent elhallgattatni és semmit mondóan nyilatkozni mégis könnyen megérthető, hogy miért ábrándult ki annyi szurkoló a csapatból. A Netflix pedig itt nem is akart talán semmit sem elferdíteni, még ha a Ferrari törekedett is rá. Az epizód mindenképpen önmagáért beszél. Ahogyan Grosjean, Perez, Gasly történetének a feldolgozása, szívszorító pillanatokat kaptunk nagyon szerethető és sebezhető emberekkel.

Ebben a Drive To Survive nagyon profi, ha van egy jó sztorijuk akkor azt hibátlanul elfogják mesélni számunkra.

Olykor azt is ami meg sem történt, vagy fele annyira sem volt izgalmas. Annak ellenére, hogy lehet hiány érzettünk és fenntartásokkal kell kezelnünk azt amit láttunk. Tegyük össze a két kezünket ezért a sorozatért ami szerintem úttörő és formabontó. Én csak remélni tudom, hogy minél több sportág szervezői hasonló irányt vesznek és jobbnál jobb sorozatokat fogunk kapni. Mert nincs jobb hangolódás a hétvégén elrajtoló Forma 1-es szezonra mint megnézni egy Drive to Survive részt. Akit pedig érdekel még részletesebben az évad kielemzése annak ajánlom Szabó Balázs kollégámmal készített videónkat.

Kritika: Takács Áron

Minden idők 10 legjobb autós filmje, amit látni kell


Article Tags: · ·

Comments are closed.

Filmezzünk!

Filmezzünk!

Nox App Player Download