FILMEZZUNK.HU
Indíts saját YouTube csatornát! (x)

Indíts saját YouTube csatornát! (x)

437

Indíts saját YouTube csatornát! (x)

A YouTube csatorna indítás olyan lehetőségeket rejt a cégek számára, amelyet mindenképp érdemes kiaknázni. A világ második legnagyobb keresőmotorja a YouTube, melynek 2,3 milliárd regisztrált felhasználója van. Egy jó YouTube csatorna növeli az ismertségedet, a céged iránti bizalmat, lojalitást, SEO célokat valósíthat meg – és még szakértői státuszra is szert tehetsz általa.

A tapasztalatok és az objektív adatokat közlő statisztikák egyaránt azt mutatják, hogy megéri időt és energiát szánni YouTube csatorna indításra és videó készítésre, hiszen a világ egyik legkeresettebb weboldaláról van szó, melyen évente 1 milliárd órányi időt töltenek a nézők.

Ez azt jelenti, hogy a felhasználók napi szinten több mint egy órát YouTube-oznak. Vagyis, ha minőségi tartalmakat töltesz fel, a megfelelő beállítások után a Te csatornádat is jó eséllyel megtalálják majd a nézők.

Tervezd meg a YouTube csatorna indítást! 

Mielőtt belecsapnál a lecsóba, és elkezdenéd gyártani a szuper kontenteket, határozd meg a célcsoportodat és azt, hogy milyen típusú és témájú videókat fogsz készíteni!

A videók lehetnek egymástól független tartalmak, de akár sorozatok is. Segíthet a tervezésben, ha körülnézel, hogy a saját iparágadban mások milyen típusú videókkal rukkolnak elő.

Céges YouTube csatorna esetén az alábbi videótípusokban érdemes gondolkodni: 

  • szolgáltatás-, illetve termékbemutató videók
  • referenciavideók
  • (céges) folyamatot bemutató videók (pl. az ügyfélszolgálat működéséről)
  • videó interjú, videó podcast (beszélgetés partnerekkel, szakértőkkel, influenszerekkel)
  • oktatóvideók
  • videós hirdetések (YouTube, Facebook)

Milyen gyakran ossz meg új tartalmat? 

Gondold át, mennyi időt tudsz a videó készítésre fordítani! Heti 1 videóval is el lehet indulni, de minél gyakrabban osztasz meg tartalmat, annál jobb.

A rendszeresség nagyon fontos, ugyanakkor ezt nem kilóra mérik – a mennyiség soha ne menjen a minőség rovására!

Hogyan adjak hírt az újabb videókról? 

A legegyszerűbb és legnagyszerűbb megoldás, ha mindig tudatod a nézőkkel, hogy mikorra tervezed a következő videót, illetve bátran kérd meg őket, hogy amennyiben még nem tették, kattintsanak a „feliratkozás” gombra!

Optimalizálj mobilra! 

A YouTube 2,3 milliárd felhasználója közül egyre többen nézik a tartalmakat okostelefonról, így célszerű arra törekedni, hogy a videók kis képernyőn is megfelelő minőségben jelenjenek meg.

A YouTube csatorna indítás 8 lépése

A tervezési szakasz után jöhet a megvalósítás!

1. Google-fiók regisztráció

Ha még nincs Google-fiókod, hozz létre egyet, mert ez elengedhetetlen a YouTube-ra való belépéshez és az oldal kezeléséhez!

2. YouTube csatorna aktiválása

Lépj be a YouTube-ra, s kattints a „feliratkozás” gombra, majd válaszd ki az „új csatorna” opciót!

3. Borítókép beállítása

A borítókép legyen látványos és informatív, hiszen ez alapján fognak beazonosítani, s ennek segítségével leszel megtalálható a YouTube-on és a Google keresőben is! A kép legyen nagyfelbontású és megfelelő méretű, hogy megfeleljen a YouTube követelményeinek!

4. YouTube csatorna testreszabása

Megadhatod a csatorna nevét, az elérhetőségidet, és készíthetsz leírást. Ezek szintén abban segítenek majd, hogy megtaláljanak a nézők.

5. Az első videó feltöltése

A videód legyen érdekes és hasznos a célcsoportod számára! Ne feledd: egy releváns információkat tartalmazó kontent értéket ad a nézőknek, ami nem mondható el az öncélú tartalmakról (promóció, reklám stb.), így ne az utóbbiakat preferáld!

6. Készíts intrót! 

Ezzel találkoznak a nézők először a csatorna megnyitását követően, ezért legyen látványos és figyelemfelkeltő az introvideó! Abban is segíteni fog, hogy könnyebben elérhetővé váljon a csatornád.

7. Oszd meg a csatornát a social media felületeiden! 

Juttasd el minél több emberhez a videóidat – például úgy, hogy megosztod a közösségi média oldalaidon! Ha van e-mail listád, akkor azon keresztül is érdemes hírt adni az új csatornáról.

8. Videók optimalizálása 

A csatorna fejlődése a YouTube-on több mutató segítségével is mérhető. Ilyen a napi megtekintések és a feliratkozók száma, illetve az átlagos videólejátszási idő.

Az átkattintási arányt (CTR) látványos borítókép és frappáns cím segítségével tudod javítani, az átlagos megtekintési időt (AVD) pedig minőségi és hasznos tartalmakkal növelheted.

Ha jól csinálod, a YouTube érdemesnek fogja találni a kontentjeidet arra, hogy előkelőbb helyre rangsorolja, hiszen az ő célja is az, hogy a felhasználók sok időt töltsenek a felületen.

Az eredményeket érdemes folyamatosan figyelemmel kísérni. A tanulságok levonásával egyre profibb videókkal fogsz előrukkolni.

Ha erre nincs időd… 

videó készítéshez és a YouTube csatorna működtetéséhez megfelelő technikára van szükség, s a személyi feltételeket is biztosítani kell, hiszen csak a kiváló minőségű videók fognak segíteni üzleti céljaid elérésében.

Ha ezt nem tudod megoldani, vagy nincs rá időd, fordulj bátran a DLX MEDIA online marketing ügynökséghez! 


Article Tags: · · ·