FILMEZZUNK.HU
Filmek, amelyeknek tényleges üzenetét valójában nem értettük meg

Filmek, amelyeknek tényleges üzenetét valójában nem értettük meg

15420

Filmek, amelyeknek tényleges üzenetét valójában nem értettük meg

Időnként a nézők furcsállják, miért hagy egy-egy átlagosnak tűnő film olyan mély nyomot az emberben. A válasz meglepően egyszerű: a jó minőségű alkotások filozófiai alapra építkeznek. Tudat alatt hatnak, éppen ezért csak alapos elemzés által érthetjük meg az események mögött rejlő megoldásokat. Meglepően más úgy végignézni egy ilyen filmet, hogy a mélyebb tartalmával is tisztában vagyunk. Ajánljuk kipróbálásra!

1) Mad Max: A harag útja /Mad Max: Fury Road, 2015/

Mad Max: A harag útja /Mad Max: Fury Road, 2015/

Hajlamosak vagyunk nem meglátni a komolyabb jelentését egy-egy látványos akciófilmnek. Ha azonban megvizsgáljuk a Mad Max karaktereit a pszichológia szemüvegén keresztül is, rádöbbenünk, hogy az emberi személyiség összetettségét biztosító egységeket tükrözik. A menekülésük a félelmeinket, a zöld táj az álmainkat, az utazásuk pedig a személyiségfejlődésüket mutatja meg. Ezért lehet, hogy miután megnézzük ezt a filmet, feléledünk és kikerüljük a belső érzelmi csapdákat.

2) Schindler listája /Schindler’s List, 1993/

Schindler listája /Schindler's List, 1993/

A piros ruhás kislány, akit a hétszeres Oscar-díjas történelmi dráma képkockáin időnként láthatunk, a film fő üzenetét takarja. Steven Spielberg maga nyilatkozta, hogy „Az Egyesült Államokban, Angliában és a Szovjetunióban tudtak a holokausztról. Mégsem lépett senki. Semmilyen forrást nem nyitottunk meg ahhoz, hogy megállítsuk ezt a kegyetlen halálmenetet. Ez egy hatalmas katasztrófa volt, amit mindenki tétlenül szemlélt.”

3) Csillagok között /Interstellar, 2014/

Csillagok között /Interstellar, 2014/

A figyelmes nézők talán észrevették, hogy két fő szín a meghatározó ebben a filmben: a világoskék, mely a végtelen és az ég szimbóluma, valamint a homokszín, mely a földet és az időt jelképezi. A szereplők ehhez a két árnyalathoz (és az általuk megjelenített tartalmakhoz) való viszonynak megfelelően változtatják meg a kinézetüket. A film egy mitológiai struktúra köré épül: a paradicsomi álom, az átlagemberek küzdelmei a káosszal, és végül a megmenekülés. Az epikus mitológiai jelleg ellenére a karakterek hétköznapi emberek, éppen ezért hatnak olyan elementáris erővel az ugyancsak átlagos külsejű, képességű és gondolkodású nézőkre.

Oldalak: 1 2 3


Article Tags: · · · · · · · · ·