Filmek, amelyeknek tényleges üzenetét valójában nem értettük meg

Filmek, amelyeknek tényleges üzenetét valójában nem értettük meg

9920

4) Viharsziget /Shutter Island, 2010/

Viharsziget /Shutter Island, 2010/

Az első perctől kezdve minden jel arra mutat, hogy a főszereplő egy elmebeteg. Erre utal a detektív szobájában levő tilalmak, a feszült rendőri arcok, az ápolók komolyságának hiánya, amikor a kérdéseikkel előállnak, vagy éppen Miss Kearns ügyetlensége. A legvégén a főszereplő rájön az igazságra, de mivel nem tudja elviselni azt a fájdalmat, amit ennek a tudata okoz, végül a lobotómiát választja.

5) Mr. Nobody /2009/

Mr. Nobody /2009/

Nemo szerint a Földön minden lehetne más is, de ugyanaz lenne a jelentése a dolgoknak abban az esetben is, mert mindennek a lényege állandó marad, függetlenül attól, hogy bizonyos értelemben átalakul. Nemo egy különleges egyén, aki tud összpontosítani az esszenciára és a változásra is. Megtanulta, hogy az anyjával való kapcsolatának minden variációja érzelemalapú, míg az apja az ésszerűség szimbóluma. Ő azonban egy harmadik lehetőséget választ, az egyéni döntést, mely az egyén fokozatos érésének jelképe).

6) Fekete hattyú /Black Swan, 2010/

Fekete hattyú /Black Swan, 2010/

Sokan úgy gondolják, hogy egy skizofréniáról szóló filmről beszélünk, a ragyogó Nináról és második személyiségéről, Lilyről (a név az ókori héber ‘éjszaka’ és ‘sötétség’ szavakat hordozza). Valójában azonban ez az alkotás a művészetről mint jelenségről szól. Minden művészeti ágazatnak két iránya van: az építés és a rombolás. A film metaforikus ábrázolásában a teljes tökéletesség akkor születik meg, amikor ez a két oldal egyesül.


Article Tags: · · · · · · · · ·

Írj hozzászólást!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Filmezzünk!

Filmezzünk!

Nox App Player Download