Minden idők legjobb filmjei

Minden idők 10 legjobb filmje 358 neves rendező szerint

13102

Minden idők legjobb filmjei

Minden tizedik évben a neves Sight & Sound nevű filmes folyóirat világméretű felmérést végez a filmrendezők körében, hogy eldöntsék, melyik filmeket tartják minden idők legjobbjainak. Ez a közvélemény kutatás már az 1950-es években elkezdődött és máig, széles körben az egyik legfontosabb listának tartják a filmkritikusok. A megkérdezett direktorok körében olyan neves személyek vannak többek között, mint Martin Scorsese, Francis Ford Coppola, Mike Leigh és Michael Mann.

Tedd a szívedre a kezed és írd meg nekünk őszintén hozzászólásban, vagy Facebook oldalunkon kommentben, hogy Te hány filmet ismertél minden idők 10 legjobb filmje közül, amit a neves szakemberek annak tartanak.

10. Biciklitolvajok (Ladri di Biciclette, 1948)

A Biciklitolvajok főhőse Antonio Ricci, aki a háború utáni Rómában állástalanná válik. Felvennék moziplakátokat ragasztani, ezért felesége zálogba adja a családi ágyneműt, hogy kiválthassák a biciklijét. Antonio munkába áll, de a biciklit ellopják, a férfi és kisfia, Bruno az egész várost tűvé teszi érte. Eközben szembekerülnek a római társadalom legváltozatosabb oldalaival, köztük a kirívó osztálykülönbségekkel is.

Biciklitolvajok (Ladri di Biciclette, 1948)

Tudtad, hogy…?

A később híres rendezővé váló Sergio Leone ebben a filmben Vittorio De Sica rendező asszisztenseként dolgozott és röviden meg is jelent a filmben. Mielőtt a rendező úgy döntött, nem alkalmaz hivatásos színészeket a filmben, Cary Grant és Henry Fonda is jelöltek voltak a főszerepre.

9. Tükör (The Mirror, 1976)

Alekszej, saját magát és múltját keresi-kutatja. A jelenben zátonyra futott házasságával kell szembenéznie, ez a téma gyermekkorának emlékképeiben is tükröződik: anyja tulajdonságai ugyanolyanok, mint a feleségei. Alekszej életének históriája mindamellett negyven év szovjet történelmének változásait is magába foglalja, az 1930-as évektől az 1970-es évek végéig.

Tükör (The Mirror, 1976)

Tudtad, hogy…?

A forgatókönyv első változata, még 1967-ben készült el Gyónás/Vallomás címmel, majd 1973-ban nyúl újra a témához, és ekkor az „Egy fehér, fehér nap” munkacímet kapja. A film önéletrajzi ihletettségű, „A filmben egyetlen kitalált epizód sincsen.”- nyilatkozta Tarkovszkij.

8. Szédülés (Vertigo, 1958)

John Ferguson rendőr volt San Fransisco városában egészen addig, amíg tériszonya miatt ki nem lépett a kötelékből. Most magánnyomozóként dolgozik, és épp egy gyönyörű szőke nőt kell követnie, akibe csakhamar bele is szeret. Madeleine (Kim Novak) megszállottja annak az elképzelésnek, hogy ő egy öngyilkos nőnek a reinkarnációja. John, amint erre rájön, próbál közeledni Madeleine felé, de a nő leveti magát egy toronyból. John teljesen összeomlik, mert megint a tériszonya miatt vallott kudarcot. Az elmegyógyintézetből kikerülve a férfi összetalálkozik Madeleine tökéletes hasonmásával, csak annyi a különbség, hogy ez a nő nem szőke, hanem barna hajú.

Szédülés (Vertigo, 1958)

Tudtad, hogy…?

A filmet a maga korában lesújtó kritika fogadta. A Saturday Review így számolt be a filmről: “Néhány mozgalmas jelenet, szellemes technikai megoldás és a színek újfajta alkalmazása kivételével, melyek valóban hatásosak, a soványka történettel Hitchcock nem tudja az egész film alatt lekötni a néző figyelmét.”

7. Keresztapa (The Godfather, 1972)

Don Vito Corleone, az Olaszországból az USA-ba bevándorolt családi klán feje “üzletemberként” kapcsolatban áll az amerikai alvilág legkülönbözőbb köreivel. Erkölcsi fenntartásait csupán egy dologgal kapcsolatban őrizte meg: megtagadja, hogy kapcsolatait az egyre jövedelmezőbb kábítószerüzlet kiépítésére és fedezésére használja fel. Ezzel heves bandaháborút robbant ki, amelyben vérbosszú vérbosszút követ, és az egymással versengő családok kölcsönösen megtizedelik egymást. Halála előtt a nagy tekintélyű, öreg “keresztapának” még sikerül fegyverszünetet kötnie, de fia, Michael vezetésével tovább folyik a viszálykodás.

Marlon Brando

Tudtad, hogy…?

A film folyamán egyszer sem hangzik el a maffia szó, mert nem akarták feldühíteni az igazi maffiát a készítők. A Hollywoodot megújító mozi-fenegyereknek nevezett rendező, Francis Ford Coppola végső diadala volt, mikor a Keresztapa a maga 245,066,411 dolláros világszinten termelt összbevételével a legnagyobb bevételt hozó filmé vált, megelőzve a Muzsika hangjait.


Article Tags: · · · · · · · · · · · · ·

Hozzászólások

Írj hozzászólást!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Filmezzünk!

Filmezzünk!

Nox App Player Download