FILMEZZUNK.HU
Francia filmek - Külföldi produkciók 6. rész

A 12 legjobb francia film, amit vétek lenne kihagyni

1586

A legjobb francia filmek

Aki egy kicsit is otthonosan mozog a filmek táborában tudja, hogy léteznek nem Amerikában készült nagyszerű alkotások is. Ezúttal Franciaországba kalauzolunk el benneteket, ami filmes berkekben az egyik, ha nem a legfontosabb bázisnak számít Európában. A francia filmek Top12-es listája kizárólag a saját véleményünkön alapszik!

Ha esetleg te is ismersz olyan produkciót a francia filmek kínálata közül, amit, vagy amiket érdemes lenne megnézni, de nem tartalmazza toplistánk, akkor kérjük írd meg nekünk hozzászólásban, vagy Facebook oldalunkon kommentben!

12. Bazi nagy francia lagzik (2014, Qu’est-ce qu’on a fait au Bon Dieu?)

Claude Verneuil (Christian Clavier) és Marie (Chantal Lauby) lányaikat, Isabelle-t (Frédérique Bel), Odile-t (Julia Piaton), Ségolene-t (Emilie Caen) és Laure-t (Elodie Fontan) katolikus szellemben nevelték. A négy lány közül három már férjhez ment, azonban mindegyikük más vallású és etnikumú párt, szefárd zsidó, muszlim és kínai párt talált. A szülők megpróbálják leplezni előítéleteiket, ez azonban igen nagy nehézséget okoz számukra, így a családi összejövetelek számtalan kellemetlenséget tartogatnak. Marie és Claude abban bízik, hogy legfiatalabb lányuk, Laure katolikus férjet talál majd magának. A házaspár még a család egy régi barátjának fiát is megpróbálja összeboronálni a lánnyal, azonban Laure-nak már van egy választottja, a katolikus színész, Charles. A szülők szívéről nagy kő esik le, azonban amikor találkoznak a fiúval, azzal kénytelenek szembesülni, hogy Charles egy színes bőrű bevándorló, akinek szülei Afrikában élnek.

11. Jákob rabbi kalandjai (1973, Les Aventures de Rabbi Jacob)

Victor Tukán (Louis De Funés) nem az előítéletek embere. Legyen az ember színes bőrű, zsidó vagy arab, a francia gyárost mindez nem zavarja – egészen addig, amíg mindenki marad a saját hazájában. A sors azonban úgy hozza, hogy Victor, útban lánya esküvőjére, számtalan olyan kalandba keveredik, melyek megkérdőjelezik megrögzött előítéleteit. Először is megtudja, hogy hűséges sofőrje, Salamon valójában zsidó. Majd őt nézik négernek, amikor arca véletlenül bekormozódik. Mindezek tetejébe balesetet szenvednek, és amikor Victor segítséget próbál szerezni, egy arab fickóval hozza össze a sors, aki terroristák elől menekül. Egy hirtelen jött ötlettől vezérelve mindketten rabbinak öltöznek, s nem sokkal később egy zsidó családi ünnep kellős közepén találják magukat.

Jákob rabbi kalandjai (1973, Les Aventures de Rabbi Jacob)

10. A némafilmes (2011, The Artist)

1927-ben járunk, a némafilmek korszakában. George Valentin (Jean Dujardin) az egyik legnagyobb filmcsillag ekkortájt, kinek élete tökéletesnek látszik: imádja a munkáját, élvezi a felé irányuló rajongást, és beleszeret Peppy Millerbe (Bérénice Bejo), a feltörekvő és nem mellesleg gyönyörű színésznőbe, miután együtt dolgoztak egy filmen. Amikor Zimmer (John Goodman), a stúdiófőnök felhívja sztárunk figyelmét arra, hogy a mozi jövője a hangosfilm lesz, Valentin egyáltalán nem foglalkozik a fenyegetéssel. Ám nem sokkal később valóban elterjed a hallható párbeszédekkel operáló film műfaja, ráadásul ez az új médium Peppy Millert emeli a legnagyobb sztárok közé. George-nak pedig küzdenie kell azért, hogy lépést tartson a változó világgal.

A némafilmes 2011

9. Jöttünk, láttunk, visszamennénk (1993, Les Visiteurs)

A középkori nemesember némi varázslat miatt esküvője napján medvének nézi és homlokon lövi jövendő apósát, aki menten szörnyethal. Helyrehozhatatlan tragédia történik, amely örök átkot jelent. Ekkor lép színre a mágus, aki löttyöt kotyvaszt, s a lovagot (Jean Reno) és hű jobbágyát (Christian Clavier) visszarepíti az időben a gyilkosság előtti pillanathoz. Ám nem stimmel az összetétel: nemes és csatlósa a 20. században köt ki, ahol rögtön egy “szerecsen” postással kell megverekedniük..

Jöttünk, láttunk, visszamennénk 3. (Les Visiteurs: La Révolution, 2016)

Oldalak: 1 2 3


Article Tags: · · · · · · · · · · · · · · ·