FILMEZZUNK.HU
Érdekességek az Álom luxuskivitelben című filmről

18 meglepő érdekesség az Álom luxuskivitelben című filmről

17044

7. A XX. századi amerikai filmművészet egyik leghíresebb pillanatképe a szipkázó Hollyt ábrázoló reklámfotó.

8. Azt a híres, Hubert de Givenchy által tervezett fekete ruhát, melyet Audrey Hepburn a nyitó jelenetben viselt, egy 2006. december 4-i londoni Christie’s aukción 807 ezer dollárért adták el. A filmes relikviák közül ez a második legdrágábban értékesített emléktárgy: az első helyezett az Elfújta a szél (1939) című film Oscar szobrocskája.

9. 1966-ban David Merrick produkciójában Broadway-musicalt mutattak be a történetből. Szövegíró: Edward Albee, zeneszerző: Bob Merrill. Holly szerepét Mary Tyler Moore kapta. A darab nem lett siker, néhány előadás után levették a műsorról. 2004-ben újabb zenés változatot mutattak be az Álom luxuskivitelben alapján.

Érdekességek az Álom luxuskivitelben című filmről

10. Amikor Paul elmeséli az első este, hogy milyen kritikát kapott könyve a New York Times-tól, a magyar szinkronban ennek dátumául 1958 májusát adja meg. Az eredeti angol szöveg szerint a kritika az újság 1956. október 1-jei számában jelent meg. A fordítók feltehetőleg túlságosan kényesnek érezték ezt a dátumot, valamint a kritikából idézett részt (“szenvedélyes, érzékeny, mélyen átélt, és ami a legszörnyűbb az összes jelző közül, ígéretes”) ahhoz, hogy ezek együtt elhangozzanak a filmben.

11. A Moon River-ért a Legjobb betétdal Oscar-díjat vehette át Henry Mancini és Johnny Merkel. Annak ellenére, hogy majdnem kivágták a dalt a filmből, amelyet végül Audrey Hepburn felháborodására visszatettek a filmbe.

12. Az Álom luxuskivitelben nemcsak az öltözködésben teremtett divatot (mindenkinek volt a gardróbjában volt egy fekete ruha, sokan hordták hajukat feltornyozva, s jártak hatalmas sötét napszemüvegben), hanem a kisállat kereskedésekben a vörös macskák iránt is megnövelte a keresletet.

Érdekességek az Álom luxuskivitelben című filmről

Oldalak: 1 2 3


Article Tags: · · · · · · · · · ·