FILMEZZUNK.HU
12 alkalom, amikor a jelmeztervezők nem voltak pontosak

12 alkalom, amikor a jelmeztervezők nem voltak pontosak

8612

12 alkalom, amikor a jelmeztervezők nem voltak pontosak

Sokszor a történelmi filmek olyan ruhákat mutatnak be nekünk, amelyeknek semmi közük az általuk állított korszakhoz. De nem a művészek hanyagsága miatt. A legtöbb esetben az alkotók szándékosan teszik ezt, hogy kifejezőbbé váljon a film. A korszaknak való megfelelésen kívül a ruhadaraboknak ki kell emelniük a színészek vagyonát, illeszkedniük kell a film általános koncepciójához, és érthetőnek kell lenniük a modern néző számára. Ha ezt sikeresen hajtják végre az alkotók, akkor a projekt biztosan sikeres lesz. Cikkünkben megdöbbentő példákat mutatunk be arra nézve, hogy a jelmeztervezők szabad akarata hogyan segítette a filmeseket valódi remekművek létrehozásában és a nézők szívének meghódításában.

1) Elizabeth: Az aranykor

A film készítői számos történelmi pontatlanságot követtek el. I. Erzsébet nagy rajongója volt a drága csipkéknek, drágaköveknek és bonyolult hímzéseknek. De a jelmeztervezők szándékosan minimalizálták a dekorációk számát, hogy ne vonják el a nézők figyelmét a cselekményről. A szín és a textúra segített körvonalazni a királynő karakterét a többi szereplővel szemben. Ennek eredményeként az uralkodó gazdag színpalettát használó ruhákban jelent meg a képernyőn, a szokásos világos színű és kifakultabb ruhák helyett, amelyeket a való életben viselt.

12 alkalom, amikor a jelmeztervezők nem voltak pontosak

Sőt, a királynő jelmezeit megfosztották az úgynevezett farthingale-től, amely egy ruha alatt viselt lapos, széles keret, és amely szerves része volt azoknak az éveknek a nemes hölgyének minden ruháján. Cate Blanchett sziluettje korszerű és puha a filmben; hiányzik a hipertrófiás váll, amely megkülönböztető jegy volt azokban az években. Ennek ellenére a történelmi jelmezek szabad értelmezése nem akadályozta meg a tervezőket abban, hogy meggyőző megjelenést alkossanak és Oscar-díjat kapjanak a legjobb jelmeztervezésért.

2) A nagy Gatsby

12 alkalom, amikor a jelmeztervezők nem voltak pontosak

A filmben bemutatott férfi jelmezek meglehetősen hitelesek, míg a Miuccia Prada által készített női jelmezek jelentős változásokon mentek keresztül. Az egyenes ruhák helyett, amelyekből hiányzott az akkori időkre jellemző élénk derékvonal, a néző szorosan illeszkedő ruhákat, V alakú nyakkivágásokat és zárt hátakat látott a filmben.

12 alkalom, amikor a jelmeztervezők nem voltak pontosak

A jelmeztervezők által létrehozott másik szabadságelv a kiegészítők voltak: egyedi harisnyanadrág és tűsarkú cipő, nyitott sarokkal. Ismét nem szenvedett miatta a film – éppen ellenkezőleg, a karakterek ruhája különleges varázst adott.

3) A másik Boleyn lány

12 alkalom, amikor a jelmeztervezők nem voltak pontosak

Csakúgy, mint az Elizabeth: Az aranykor ruhakészítőinek, ennek a filmnek a jelmeztervezőinek is tartózkodniuk kellett a farthingale használatától. Ehelyett krinolint használtak a térfogat megteremtésére, és a ruháknak olyan kupola alakú formát adtak, amely a későbbi évszázadok ruháira volt jellemző.

12 alkalom, amikor a jelmeztervezők nem voltak pontosak

A film jelmeztervezőinek másik új vonása a zöld szín volt, amely meglehetősen szokatlan volt a Tudorok korában. A 19. század előtt a szövetgyártók kétféle színezéket használtak a zöld szín eléréséhez – a kéket és a sárgát, ami rendkívül alacsonyra tette a szín minőségét. Ezért Annának alig volt alkalma megmutatni a smaragd színű ruháit a való életben. Azonban éppen ez a szín lett a film fő színe.

Oldalak: 1 2 3 4


Article Tags: · · · · · · · · · · · · ·