FILMEZZUNK.HU
20 népszerű film, amit kitiltottak a mozikból

20 népszerű film, amit kitiltottak a mozikból

45279

Filmek, melyeket kitiltottak a mozikból

Alábbi cikkünkben olyan filmekről olvashattok összeállítást, melyeket valamilyen oknál fogva kitiltottak különböző országok filmszínházaiból. Lássuk, hogy a cenzúra bizottságnál melyek voltak azok a produkciók, melyeknél ilyen-olyan okok folytán, de betelt a pohár. Íme 20 népszerű film, amit kitiltottak a mozikból.

1. A diktátor (The Great Dictator, 1940)

Húsz évvel az első világháború után, amelyben Tomainia a vesztesek oldalán állt, Adenoid Hynkel (Charles Chaplin), a kegyetlen diktátor világuralomra tör. Adenoid hisz a fajelméletben, és egy tiszta árja országot akar létrehozni, aminek következményeképp elkezdi üldözni a zsidókat. Minderről mit sem tud az egyszeri izraelita borbély (Charles Chaplin), aki az első világháborúban komoly sérüléseket szenvedett, és memóriazavarral küzd. A borbély nehezen találja meg a helyét a kialakult társadalmi rendben. Hynkel mindeközben lerohanja a szomszédos Osterlichet, amit Benzino Napaloni (Jack Oakie), Bacteria diktátora is a kiszemeltek között szerepel. A borbély az események alatt szövetségre lép egy tiszttel, Schultz-cal (Reginald Gardiner), akinek megmentette az életét az első világháború alatt. Ketten együtt próbálják meg megdönteni Hynkel zsarnokságát.

Charlie Chaplin 8 legjobb filmje

Hol és miért tiltották ki?

Németország, és több, a náci eszmékkel szimpatizáló latin-amerikai országban, mivel kiparodizálta a fasizmust.

2. Rambo – Első vér (First Blood, 1982)

John J. Rambo a háborús hős, vietnami veterán leszerelése után a poros kisváros utcáin téblábol, hogy megkeresse utolsó bajtársát, akiről azonban kiderül, már nem él. A helyi seriff, korlátlan úrnak érezve magát, csavargásért letartóztatja Rambót. A fogdai inzultusok hatására a civil életre alkalmatlan, gyilkos gépezetté alakított katonában elszabadulnak az indulatok, az emlékek beindítják a pusztítás ördögét…

Rambo (First Blood, 1982)

Hol és miért tiltották ki?

Burmában, mivel a film negatív színben tünteti fel a burmai katonákat.

3. Az utolsó tangó Párizsban (Ultimo tango a Parigi, 1972)

Bertolucci legendás alkotásában, Az utolsó tangó Párizsban című filmdrámában megismerhetjük Paul és Jeanne találkozásának történetét. Miután a férfi felesége öngyilkos lett, Paul Párizsba utazik, hogy az ismerős helyszínek révén próbálja meg feldolgozni neje halálát. Egy alkalommal találkozik a húszéves egyetemista lánnyal, s a kiüresedett lelkű férfi heves viszonyba bocsátkozik Jenne-nal. Mindketten mást keresnek a világban, s egy rövid ideig meg is találják azt ebben a viszonyban. A tragédia azonban elkerülhetetlen…

Az utolsó tangó Párizsban (Ultimo tango a Parigi, 1972)

Hol és miért tiltották ki?

A rendező hazájában, Olaszországban. Az indok az obszcenitás volt, sőt, Bertoluccit négy hónapra bebörtönözték.

4. Milk (2008)

Harvey Milk (Sean Penn) 1977-ben az első olyan választott, magas rangú köztisztviselővé válik, aki nyíltan vállalja homoszexualitását. Milk személye sokak számára vált jelképpé, akik úgy érezték, nem tudják hallatni a hangjukat a társadalomban. A film a bátor férfi hősies küzdelmét mutatja be az emberi jogokért egészen tragikus, korai haláláig.

Milk (2008)

Hol és miért tiltották ki?

Szamoában, mivel a film pozitív színben tünteti fel a homoszexualitást.

5. Krisztus utolsó megkísértése (The Last Temptation of Christ, 1988)

Jézus keresi az elrendeltetését. Egyrészt véghez szeretné vinni Isten tervét, másrészt viszont meg kell birkóznia emberi érzéseivel: a kétséggel, a gyengeséggel és a vággyal. A Sátán által kísértett Megváltó élete elérkezik ahhoz a pillanathoz, amikor választania kell. Az egyszerű, emberi élet és a szerelem lehetősége veszélybe sodorhatja a legfontosabb küldetést.

Krisztus utolsó megkísértése (The Last Temptation of Christ, 1988)

Hol és miért tiltották ki?

Közel-Kelet országaiban és az Egyesült Államok egyes államaiban, mivel sokan istenkáromlásnak vélték Martin Scorsese filmjét.

Oldalak: 1 2 3 4


Article Tags: · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·