FILMEZZUNK.HU
Audrey Hepburn érdekességek

25 elképesztő tény a bámulatos Audrey Hepburn-ről

11478

8. 1953-ban megismerkedett Hubert de Givenchyval, a divattervezővel, a Sabrina című film forgatásakor, akivel mély barátságot kötött. Audrey lett Givenchy múzsája, ő tervezte a ruháit otthonra és a filmjeihez. Audrey elegáns stílusa az egész világot megihlette, a divat ikonjává vált.

9. A film csak egy Oscar-díjat kapott a hat jelölésből, méghozzá Edith Head jelmeztervező személyében, aki az első Oscar-díját szintén egy Audrey Hepburn filmért kapta (ez a film a Római vakáció volt). Hepburnnek nagyon nem tetszett, hogy nem a barátját Givenchy-t díjazták, aki ruháival megteremtette a “Sabrina-stílust” a nők körében. Head hírhedt volt arról, hogy szereti mások előtt learatni a babérokat, így pályatársai nem igazán kedvelték.

10. 1954-ben ment hozzá Mel Ferrer színészhez. A házasságuk alatt háromszor elvetélt, majd 1960-ban megszületett közös fiuk, Sean Hepburn Ferrer. 1968-ban elváltak.

Sabrina

11. 1954-ben Audrey Hepburn a Legjobb női főszereplő Oscar-díjat attól a Jean Hersholt-tól vehette át, akinek a tiszteletére később létrehozták a humanitáriánus Oscar-díjat. 31 esztendővel később Hepburn ezt a díjat is megkapta az UNICEF-ben végzett áldozatos munkájáért.

12. A Háború és béke (1956) című filmben Natasha Rosztova megformálását Audrey Hepburn addigi pályafutásának legmélyebb és legkomolyabb szerepének tartotta, ezért a forgatáson sokszor Tolsztoj kötetével szaladgált, s a rendezők megengedték neki, hogy egyes jelenetekben néhány sort megváltoztasson, s a regény párbeszédeit is felhasználhassa.

13. Szintén a Háború és békében Audrey Hepburn állapotos volt, így a forgatást csak azután kezdhették meg, hogy megszülte a gyermekét. Ez nem jelentett nagy problémát, ugyanis számos előkészületet igényelt a forgatás. Csak egy példa: hat forgatókönyvíró dolgozott azon, hogy a 650 ezer szavas regényt egy körülbelül három és fél órás filmbe sűrítsék.

Háború és béke (1956)

Oldalak: 1 2 3 4


Article Tags: · · · · · · · · · · · · · · · · · ·